Leaving Vegas

24 juli 2008 - Yosemite National Park, California, Verenigde Staten

Zondag aangekomen in Boulder.Een stadje vlakbij de Hooverdam. De rit erna toe was heftig, we werden overvallendoor een geweldige regenbui. Beetje eng want het zicht werd je totaal ontnomen.We hebben de auto aan de kant gezet en gekeken hoe alles maar net goed ging.Vrachtwagens paste hun snelheid pas aan wanneer ze bijna op hun voorligger in reden. Tja, waarom eerder remmen het gaat toch goed? Hooverdam viel ons wattegen. Ik noemde het kitsch ,maar s avond bleek dat het echt gebouwd is in dejaren 30 dus echte art-deco. (geweldighoor Wikkipedia,kanje als nog je huiswerk doen) Tja dat is soms verwarrend hier, wat is echt watniet. Dus ik neem mijn woorden terug : de Hooverdam is een prachtig bouwwerk,let vooral op de art-deco details.

Het motel was geweldig.Heerlijke kamers, een zwembad met BBQ dus s avond hebben we daar gebruik vangemaakt. Fleur kanfastfood niet meer aan en huilde om verse groenten ,fruit en rijst. Guusjevindt het allemaal heerlijk wat ze hier kankrijgen, hoe vetter hoe beter.

We zitten nu in Las Vegas. Ik vind het de hel. Het is heet ,druk er zijnlompe mensen en het is kitsch. Ik word verdrietig van de hebzucht die het opwekt bij de kinderen,meer,meer,meer…… Circus Circus is ontzettend groot waar jeook naar toe wilt eerst moet je langs winkels en gokkasten een wandeling vanminstens 20 minuten. Maar hoe je het went of keert het personeel is weersuperaardig. En dit is ook de eerste plek waar je de diversiteit van bevolkingziet. In de andere steden waren het vooral Mexicanen en Latijns amerikanen dieopvielen hier zie je echt alles. En dat is dan weer mooi.( de Meltingpot,ik ziehem nog zo voor me uit mijn aarderijkskundeboek,een hele bizarre tekening)

Anyway,ik denk dat Cis beter een revieuw kanschrijven over Vegas ik kanniets posiefs bedenken. Wel dat er hele mooie films over zijn gemaakt: LeavingLas Vegas met Nicolas Cage. Was ook goede muziek bij. Laat ik dat maaronthouden en nooit meer terug komen hier!

Zo, ik ga nu maar wat knuffels winnen voor onze kleinehebzuchtige peuter. Een dag is zo om, wevertrekken morgen lekker vroeg

Viva las vegas! Cis

Wow! Wat was vegas gaaf, Hotel was wel super voor dekinderen, maar wel erg druk, mega hotel, met een pretpark binnen voor de kids,Guus en Fleur waren altijd weg! Bonnetjes winnen , ( uiteindelijk 650 stuks ) dus ze zij nu een vegas kussen,mok en snoep rijker! Ze hebben allerlei spelletjes die je mag spelen voor 50 cen age is ook wat knuffels rijker ( 7? )

Wel was het soms TE druk, en buiten was niet echt een optiemet 43 graden en 42 graden , wij moesten wachen tot zonsondergang om naarbuiten te gaan , restaurant opzoeken , toen was het ze rond 30 graden..

Ik vond Vegas geweldig, Marielle kon niet snel genoeg weg,maar ze heeft wel haar boek uitgelezen, Ik ben overdag naar buiten geweestalleen op stap, eerst naar de casinos , Mirage en de Wynn , maar met 43 gradenwas het gewoon niet de harde, dus , dan maar een ding he.. naar binnen SHOPPEN!!!De winkels hebben allemaal airco, heerlijk, ik heb mijn outfit voor de trouwengevonden in de uitverkoop, woohoo, moet well een beetje gedoctord worden (tenks gertie ) hij is namelijk een beetje te groot!. Heerlijk amerika!

Ik heb uiteindelijk 35 dollar verloren, casinos zijn hierwel erg leuk, ( Fi, they have some of the same games, kiss the frog,lobster, etc etc ) leuk, ik vond het wellekker om effe svonds in de casino te zitten.

Al met al was het wel leuk, maar hoeften ook niet langer.

Wij zitten nu in de auto door de woestijn, heeet! Onderwegnaar Yosmite, daar blijven we 2 dagen en dan op maar sancramento ( Placerville ) dan zittenwe op de half punt, snik.

Leuke age commentaar : Papa, mag ik ook in tractie????  ( attractie ) g

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. ria p:
    24 juli 2008
    huis komen.Hoe is het ermee?Leuke knuffels gewonnen?
    Bas mist je wel, Opa en Oma ook.
    Fleur is het eten niet zo lekker?Wij hebben hier heerlijke aardbeien appels en peren.Kom maar gauw terug.Geniet je wel van Amerika?Guusje ik wist niet dat je van die vetten happen hield Geniet maar lekker.André je bent er toch nog wel geniet je er ook van.Cis wat goed dat het er zo heet is anders denkik dat je meer vergokt had Mariel heerlijk die brieven die je stuurt.Ook je commentaar op hetgeen wat jullie zien en beleven Geniet met zijn allen nog Paps en Mams.We gaan nu fietsen, het is mooi weer kusjes.
  2. ria p:
    24 juli 2008
    Age liever niet in tracktie naar huis komen
    Deze zin was weg gevallen bey.
  3. gerda:
    Hallo Allemaal,
    Nou Marielle ik denk dat je volgende reis naar afrika moet gaan(puur natuur hahaha),maar wel heel leuk dat jullie dit allemaal meemaken,age en de meiden gaan nog veel hier over dromen denk ik,de fotos zijn heel leuk en mooi,age ziet er zo schattig uit.....
    Het gaat hier erg goed het weer is prachtig en zit heel veel buiten,heb mijn nichtjes met tante op de thee gehad en was heel gezellig,ze verwachten een hitte golf,maar ik denk niet zo heet als bij jullie zeg!!!!!!,airco airco airco wat een uitvinding
    Wat goed cis dat je wat hebt gevonden voor het trouwen we zullen het prima in orde maken hoor.
    Met de meiden gaat het ook heel goed ik laat ze nu snachts buiten want het is erg mooi,ik rij deze week eten dus zit een beetje vast in loenen tot vrijdag.
    maar verder alles honkie dorie have fun en enjoy
    love mom
  4. corrie:
    24 juli 2008
    dag kinders, net jullie verslag gelezen. hebben jullie de woestijn overleefd? ik zag dat je door death vally gereden bent; dit is een national park, maar met weinig lekkere groene koele bomen langs de weg, klopt dat? wat een hitte. ik vind het hier al warm en het is "maar"27 graden. de foto's van hooverdam heb ik nog niet gevonden. madeline bell heeft een liedje geschreven over de melting pot, ken je dat, mariëlle? moeten we een paar extra reistassen jullie kant op sturen, of misschien een vrachttoestel voor de reis naar huis om alle knuffels en kleren mee te nemen? hoe is het eigenlijk met andré; ik hoor niets over hem en of hij geniet van de vakantie. van hier verder niets spannends te melden. gewoon een saaie boel maar wel eindelijk weer de zon!!!
    groetjes, corrie
  5. chantie:
    25 juli 2008
    heeeeey cis en de rest, klinkt alsof jullie een heleboel avonturen beleven... ik loop achter hoor, lees nu net de laatste blog... zal de rest snel even inhalen. kan me voorstellen dat las vegas veel indruk maakt! nou heel veel plezier nog! goretjes chantal
  6. Martin:
    26 juli 2008
    Hey Cis! Wat een mooie reis tot nu toe. Mooi dat je lekker kan shoppen overal met die hitte. Very good excuse! Hier begint het weer ook eindelijk eens zomers aan te doen. Veel plezier nog de komende weken en ik hou de blog in de gaten! Groet Martin