placerville

26 juli 2008 - Placerville, California, Verenigde Staten

Woensdag 23 juli

Vandaag vertrekken we vanuit las vegas richting de sierra Nevada, een lange weg

door de woestijn, cruise controle op 65 mijl en…….niet in slaap vallen.

Aan beide zijden van de weg een dorre vlakte met hier en daar een stacaravan of een of ander bouwsel,en ook een militaire basis, ze kunnen daar gerust hun gang gaan!

We zijn op weg naar het plaatsje lee vining, gelegen aan de oost kant van het yosemite

National park.

Vanuit het motel hebben we schitterend uitzicht over het mono lake, en we genieten op ons terras van een heerlijke avond.

Donderdag 24 juli

yosemite park is een gigantisch groot natuurgebied mer besneeuwde bergtoppen,watervallen, en wat al niet meer. Het is mogelijk om in een dag een overzicht van het park te krijgen, maar dan kom je de auto niet uit.

We hebben ons beperkt tot een kleine wandeling naar een prachtig meer, age kan ons te voet goed volgen,hij klaagt niet en praat voor tien!

Cisca heeft het moeilijker, haar nieuwe schoenen zijn te klein.

Na de wandeling heerlijk geluncht. Ondertussen luisterend naar de verhalen van een ranger te paard,die aan iedereen die het wilde horen uitwijdde over haar werk, en haar paard.

Het is frapant hoeveel geduld amerikanen met elkaar hebben, en de oogaanschijnlijke interesse voor een ander. Daar kan ik nog wat van leren!

Na een iets te lang uitgevallen autorit door het park, en een eenvoudig dinner bij het motel, ging bij een ieder van ons vroeg het licht uit, met uitzondering van guusje dan, want die ligt achterin de auto de hele dag te snurken.

Vrijdag 25 juli

Vandaag de spullen weer gepakt, om honderzeventig mijl verderop neer te strijken op het plaatsje Placerville, goed voor achtduizend inwoners.

We hebben hier een cabin gehuurd bij de koa camping organisatie.

Het betreft een eenvoudig houten huis, op een camping, die in vele opzichten lijkt op de campings die wij in europa bezoeken.

Met beperkte middellen bereiden we ‘s avonds een heerlijk maal, met behulp van de aanwezige bbq.

Het veblijf op deze campings is een goede afwisseling voor het overnachten in motels,en bovendien goedkoop, slechts tachtig dollar per nacht, wat neerkomt op ongeveer vijftig euro!

De komende dagen gaan we van hieruit de omgeving bekijken, en gaan ondermeer de stad sacremento bezoeken

Tot zover verloopt de vakantie zeer voorspoedig, het eerste deel was door de nasleep van de vliegreis en het drukke programma wel vermoeiend, we kunnen de komende dagen een beetje op adem komen.

Tot zover ook mijn aandeel in de verslaggeving van onze vakantie, en de hartelijke groeten van andre, en zijn mede reizigers aan een ieder die dit leest.