gold country

30 juli 2008 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Vandaaggaan we richting San Francisco . de laatse 5 dagen hebben we op een KOA in Placerville gebivakeerd. KOA beviel ons weer uitstekend! Het zelfde huisje als op de vorige alleen hier was wat meer te doen. De eerste dagen (het weekend )is heel druk. er stonden veel grote groepen die erg veel lawaai maakte. Wel heel gezellig maar je kon er moeilijk door inslapen. De ene groep bestond alleen uit jongetjes en mannen waarschijnlijk een  vaderding of zo. Het was een man of 20 die de hele dag de radio aan hadden staan (hard). Helaas mochten ze gaan kampvuur maken, wat ze wel probeerde maar waar meteen tegen werd opgetreden. De andere groep was een grote groep moslims ,ws een familie reunie. Heel grappig om de verschillen te zien, meiden met en zonder hoofddoeken en oma s in lange jurken (met hoofddoek). Wel sliepen zeallemaal in een tent ook oma. Onderling spraken ze ze Arabisch maar de jongere met elkaar onvervalst knauwend amerikaans. Dus het was waarschijnlijk de zoveelste generatie.

We zijn de volgende dag naar Sacramento geweest een hele mooie stad . Prachtig Capitool! Een stukje old-town gezien. Leuke oude woningen mooie rivier.MOOIE MODERNE binnenstad.

s Avonds weer bij Bennies gegeten ,goedkoop lekker en net geen mac donald. Voor 40 dollar met 6 man een avondmaaltijd eten is goed scoren toch?

De volgende dag gingen de meiden naar de mall en andre,age en ik naar de dierentuin in Sacramento. Dierentuin was heel leuk. Lief klein en goed verzorgd. Diversiteit aan dieren viel wat tegen. Maar ze hadden mooie leeuwen en een uitgebreid reptielenhuis.

De meiden na 4 uur shoppen weer opgepikt en weer terug naar de KOA gegaan. Cis en andre bakte pancakes. Heerlijk!!In de avond ben ik met Cis naar een outlet geweest. Eindelijk nieuw ondergoed gekocht!! Volgens mij iets te groot, maar de winkeldame heeft me heupen opgemeten

dus je zou zeggen dat dat goed moet zitten. Ze sprakalleen aan een stuk door toen ze hoorde dat we uit Nederland kwamen. Ze had in Duitsland gewoont en zat daar in het leger. En de kolonel was Zandstra en die droeg houten klompen. Wanneer je zoveel praat kan je uitschieten met je meetlint!!!

Cis zegt dat ze is uitgeshopt nu. Inmiddels is ze een grote tas verder!En heeft ze de  meiden omgekocht voor wat betreft tas ruimte.

DE dag ernaar (gisteren)inmiddels zijn we naar een goudmijn geweest in Placerville. Nooit geweten hoe dat goudzoeken in zijn werk ging. Dus we zijn een stuk wijzer. Toen we naar de goud mill  liepen riep Guus enthousiast: leuk gaan we weer shoppen!!

We wilde goudzoeken met Age , uiteindelijk hebben we toch maar voor het gemak gekozen en een flesje met Goudgekocht voor hem.

in de middag wilden we een taart kopen op  AppleHill.(een laan met allemaal fruitbedrijven naast elkaar die vaak ook nog een bakkerij hebben) Alles was helaas gesloten en het is waarschijnlijk een seizoensgebonden iets.

Uiteindelijk hebben we toch nog iets gevonden waar ze fruit en taart verkochten. de taart was lekker! En ze hadden echt brood!!!

Zo en nu op naar San Fransisco. En dan helaas nog maar een week.Wat gaat het snel!!!

1. Opa Huub:
    Do 31 juli
    Lieve GUUS,Fleur en Aagje,
    Hoe gaat het nou met jullie??
    En hoe vonden jullie het vliegen over de Atl.Oceaan?Kopen jullie echt zo veel!! Kan Age al goed Engels praten? Gaat hij niet te laat naar bed? Snoept hij ook zoveel?? Ik lig er hele nachten wakker van.Er groeien toch geen Indianen-veren op zijn hoofd hè? Zijn jullie echt nog niet héél dik geworden van al dat vette eten.Jullie poepen zeker hééééL vet...
    Ik moet er niet aan denken.Knuffels van oo..hooopa.
    Kusjes van Oma. André heb je mijn reactie ontvangen
    op je uitstekende verslag? Ik vrees van niet.
  2. corrie:
    31 juli 2008
    fijn weer een verslag te ontvangen, en te lezen dat alles goed gaat met jullie. hoorde dat er een aardbeving is geweest in de omgeving van hollywood, wel schade maar geen gewonden of nog erger. komen er meteen weer voorspellingen van de te verwachte grote beving. er zijn heel veel steden gebouwd bovenop de beruchte andreasbreuk. hebben jullie er iets van gemerkt of gehoord? het is hier al een week behoorlijk warm er vies benouwd. vanavond verwachten ze buien met onweer, windstoten en hagelstenen. morgen 22 graden, kunnen we weer een beetje normaal functioneren. nog een week dan zit jullie avontuur er weer op. wat gaat het snel, hé.wllen de meiden en age al naar huis of nog "nog lange niet"? liefs, corrie
  3. gerda:
    Hallo Allemaal,
    Gaaf marielle je lange brief,heel fijn om te horen dat jullie het zo lekker hebben het zal een hele aanpassing wezen staks denk ik,hoe gaan we age uitleggen dat dit niet elk jaar gaat gebeuren hahaha
    Cis fijn dat het zo goed met je gaat we gaan zeker shoppen als je weer iets nodig hebt!!!!!! het klinkt dat je voor jaren kleren gekocht hebt.
    Ik ga dit weekend naar dieren er is een braai met de zuid afrikaners daar,jopie komt ook en dat vind ik heel gezellig kunnen we weer lekker klessen.
    Verder gaat alles hier prima maar zoals corrie al vertelde het is erg heet hier.
    liefs mam
  4. ria p:
    1 augustus 2008
    Gisteren met Floor naar Haarlem geweest, heerlijk gegeten bij Stempels.Oude Enschede gebouw,Het was heel gezellig,overal mensen buiten eten.Wel een beetje warm.Vandaag is het wisselvallig weer.De tijd gaat voor jullie wel erg snel, nog even geniet er nog van.Fijne week nog en gauw liefs voor allen mams en paps bey.