snik

8 augustus 2008 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Laatste avond. morgen gaan we vliegen. Wat gaat het snel, en het is nooit genoeg.

Gisteren waren we in Solvang een Deensstadje. Met Deense molens, Deense huisjes, Duitse schlagers en Hollandse Hagelslag van de Gruiter.  Het avond eten was een wederom een uitdaging. allemaal kitscherige tentjes met een dure kaart. Ik was vanavond aan de beurt om de verkeerde keuze te maken:vegetable platter. Niets meer niets minder:bloemkool,brocolli en wortels. Daar in tegen zat niet alles tegen: ik won de ronde prijs raden! Helaas zou ik zeggen want deze maaltijd was nog best wel duur en ik dacht dat ik het overdreef! Hoofdprijs :eeuwige roem. de obers waren wel weer aardig. Zij wisten te vertellen dat 1/4 van het dorp ook echt Deens is. En dat er een uitwisseling is met Denemarken(scholen). Ik weet nu wel dat ik liever een Swedisch chef heb dan een Deense kok. Het eten van de anderen was wel lekker hoor!En het Deensebier ook.

Via Santa Barbara zijn we in LA weer aangekomen. Pachtige rit gehad over de Highway 1. Langs de zee,bergen,bossen,ranches en meren. Wat is het allemaal veel en mooi. Kilometers /miles achter elkaar van al dat moois en het houd maar niet op. De achterbank vond het zelfs saai.

In Santa-B de laatse inkopen gedaan (nouja laatste , dat durf ik pas te zeggen als Cis naast me in gordel in het vliegtuig zit, en dan zou het me nog niet verbazen wanneer ze de hele tax-free toko opkoopt) Erg mooi Santa-B,wel duur ook voor ons. (hele mooie tas gekocht,ben ik zo blij mee)

In LA hebben we in een ouderwetse dinner gegeten:Johnny Rocket. Was heerlijk. Echte milkshakes maken ze daar nog. Met vers fruit. Ook heerlijke veg.burgers.Echt om te janken want alles is natuurlijk nu voor het laatst.

Ik heb wel het gevoel dat we 4 weken zijn weg geweest,het voelt echt als lang.

Zo nu nog even een Bud drinken op bed(de wijn hier vind ik niets, ik zweer dat ik kan proeven dat het uit ketels komt en niet uit een vat van hout zoals het hoort). Fijne gedachten dat mijn vrienden van de goede wijn juist voor de vakantie een heerlijke doos Franse medaille d or wijn hebben bezorgt. Daar kijk ik dan dus weer naar uit.

En natuurlijk naar de hereniging met onze Bas. Doet ie het nog Pa?En stinkt ie nog? Of had ik dat alleen maar gedroomd tijdens de vakantie.

Nee hoor het is best fijn om weer naar huis te gaan. Gewoon weer nieuwe plannen maken, en die hebben we zat.(emigreren!?)Lijnen: mam,je hebt hamster wangetjes!!!(zegt Age)

Tot gauw iedereen

1. ria p:
    8 augustus 2008
    Goede vlucht welkom thuis. P M.
  2. José van Vliet:
    8 augustus 2008
    Hallo Mariëlle en companen, goede reis terug. Of ben je al vertrokken en ben ik te laat dus.
  3. wim jillings:
    12 augustus 2008
    Heb jullie gevolgd met veel plezier. Welkom terug in het tranendal van Wmo-voorzieningen en van regen. Raad je aan nu John Steinbeck te gaan lezen die schreef over veel van de plaatsen die jullie aandeden, inclusief Monterrey. Dank voor het aangenaam verpozen en tot gauw, Wim.